Infuzarea educației media (Ghid de bune practici)
Acest ghid de bune practici s-a născut din dorința de a celebra eforturile cadrelor didactice absolvente ale cursului „Introducere în educația media”, organizat de Centrul pentru Jurnalism Independent. Scopul său este de a prezenta diverse exemple de infuzare a conceptelor de educație media la clasă, create de profesorii din Programul de Educație Media, pentru disciplina Limba și literatura română (liceu).
Ghidul cuprinde informații teoretice despre diferite concepte centrale în educația media, abordate integrat printr-o serie de 25 de materiale care aduc aplicabilitate reală la clasă, în strânsă corelare cu conținuturile specifice disciplinei Limba și literatura română.
Ne dorim ca acest ghid să vină în sprijinul cadrelor didactice în planificarea activității la clasă, în vederea transmiterii mesajului educației media mai departe către elevi. Așa cum vedem noi lucrurile, rolul profesorului este esențial în facilitarea dezvoltării de competențe de literație media la elevi, iar de la aceștia mai departe către toată societatea.
Acest material a fost realizat în cadrul proiectului „Predau educație media! – Laboratorul de educație și cultură media”, derulat de Centrul pentru Jurnalism Independent (CJI), în parteneriat cu Norsensus Mediaforum și Asociația Rădăuțiul Civic, prin programul Active Citizens Fund România, finanțat de Islanda, Liechtenstein și Norvegia prin Granturile SEE 2014-2021. Conținutul acestui material nu reprezintă în mod necesar poziția oficială a Granturilor SEE și Norvegiene 2014-2021; pentru mai multe informații accesați www.eeagrants.org.