Profesorul lunii ianuarie

Am o vechime în învățământ de 30 de ani în care am predat la toate nivelurile de învățământ (preşcolar, primar, gimnazial, liceal, educația adulților), am beneficiat în august 2012 de o bursă de cercetare la Georg Eckert Institute for Educational Media din Braunschweig, Germania. Sunt cercetător independent, autor de cărți şi articole în limba română şi în limba engleză şi mamă de milenial.

Cum/când ai început să predai?

La 19 ani am absolvit Liceul Pedagogic din Alexandria ca şef de promoție şi am primit repartiție pe un post de învățător. Apoi am absolvit Universitatea din Bucureşti, Facultatea de Litere, specializarea Română-Engleză, am dat concurs de titularizare şi am devenit profesor de limba engleză la Colegiul Național „Alexandru Ioan Cuza”, unde predau şi azi, deşi viața m-a dus prin alte țări, prin alte oraşe unde am predat pe la alte grădinițe, şcoli gimnaziale, licee, ONG-uri, am devenit mentor şi formator în educația adulților.

Andra-Dina Pană

Cum a schimbat media literacy felul în care predai?

După absolvirea cursului de media literacy, am început să infuzez noțiuni [n.e. de educație media] în orele de limba engleză. O schimbare notabilă stă în faptul că folosesc, pe lângă textele din manual, materiale din media în activitatea la clasă pentru activități de audiție şi citit, după care dezbatem subiectul din material (cel mai recent exemplu, piramidele din Egipt. care au fost construite, zice-se, de extratereştri). 

Care e conceptul tău preferat?

Conceptele mele preferate sunt cele de misinformation/malinformation/disinformation. Îmi place să văd cum sclipesc la propriu ochii elevilor mei când îşi dau seama, când dăm definiții şi exemple, că au fost victima unei dezinformări!

 

Publicații:

Pană, Andra-Dina (2014) Europenizarea ȋn media transnaţionale, ed. Tritonic, Bucureşti.

Pană, Andra-Dina (2013) ”Mediated Transnationalism: Cases of Women’s Involvement in Transnationalism” in Draga-Alexandru, M.-S., Nicolaescu, M. & Smith, H. (eds.), Between History and Personal Narrative. East European Women’s Stories of Migration in the New Millennium, LIT, Wien, pp. 52-68.

Pană, A.-D. (2010), “Models of the European Public Sphere” in ***, Globalization and Changing Patterns in the Public Sphere, comunicare.ro, Bucuresti.

Pană, A.-D. (2009) “Globalization, Global Financial Crisis and Communication” in Dobrescu, P., Pricopie, R. & Ionescu, M. A. (eds.) R&D Perspectives. Promoting Innovation through Education, Culture and Communication, comunicare.ro, Bucuresti, pp. 383-388.

Pană, A.-D. (2010) “Multilingualism, the Core of the European Model of Values”, GeoINova, Special Issue, pp. 207-218.

Pană, A.-D. (2010) “Organizaţia (locală, naţională, multinaţională) şi comunitatea locală-noduri ale aceleaşi reţele sociale şi profesionale”  in Borţun, D. (coord.), Responsabilitatea socială corporativă: de la relaţii publice la dezvoltarea durabilă, comunicare.ro, Bucuresti, pp. 109-125.

Hordilă-Vătămănescu, M. E. & Pană, A-D. (2010) “The Application of the Communication Accommodation Theory to Virtual Communities: A Preliminary Research on the Online Identities”, The International Journal of Interdisciplinary Social Sciences, 5(4), pp. 279-290.

Pană, A.-D. (2011) “Transnationalism, Cosmopolitanism, Multiculturalism, Supranationalism (Conceptual Discrimination)” in  Isański, I.& Luczys, P. (eds.) Selling One’s Favourite Piano to Emigrate. Mobility Patterns in Central Europe at the Beginning of 21st Century, Cambridge Scholars Publishing, pp.11-30.

Pană, A.-D. (2012) “European Mediaculturation as a Mechanism of  Europeanization”, Recherches en Communication, 33, pp. 161-173.

Acest material face parte din Programul de Educație Media demarat de CJI în parteneriat cu Romanian American Foundation și este susținut prin proiectul BROD – Observatorul Bulgaro-Român de Media Digitală.   

Acest material reflectă numai punctele de vedere ale participanților la dialog iar partenerii menționați nu pot fi făcuți responsabili pentru nicio utilizare a informațiilor conținute aici.