O nouă generație de profesori care a parcurs cursul de Introducere în Educația Media
Aceștia vor începe să introducă noțiunile acumulate în cadrul cursului la orele de la clasă pentru a le dezvolta elevilor competențele de cetățeni educați media. Cetățeni care analizează critic informația, creează și distribuie conținut în mod responsabil.
79 de profesori de limba și literatura română au terminat de parcurs cursul de Introducere în Educația Media iarna aceasta. Astfel, Programul de Educație Media cuprinde acum aproape 1000 de profesori care infuzează concepte de educație media și contribuie la dezvoltarea gândirii critice a elevilor.
Cum se vede cursul nostru de educație media, acum, la finalul celor 60 de ore de curs prin ochii profesorilor?
„Cursul reprezintă o oportunitate de autoeducare și de dezvoltare a competențelor de consum responsabil de media. Infuzarea conceptelor media la clasă este o manieră de abordare inedită a literaturii, aducând o împrospătare a modului de predare la clasă.”
– Profesoară de limba și literatura română care a urmat cursul de Introducere în Educația Media, Generația 9
„Am dobândit noțiuni noi specifice domeniului media (deconstrucția mesajului, structurarea corectă a unei știri, diferența între fapte și opinii, tehnicile limbajului persuasiv), e interesantă atât pentru mine cât și pentru elevii legătura dintre media și literatură.”
– Profesoară de limba și literatura română care a urmat cursul de Introducere în Educația Media, Generația 9
„Este unul dintre puținele cursuri care se desfășoară în acest moment, în urma căruia poți rămâne cu elemente care îți schimbă total perspectiva asupra lumii contemporane, nu numai asupra activității didactice.”
– Profesoară de limba și literatura română care a urmat cursul de Introducere în Educația Media, Generația 9
„Programul de Educație Media este exact ceea ce îmi lipsea pentru a aduce în actualitate și a da un strop de contemporaneitate textelor studiate.”
– Profesoară de limba și literatura română care a studiat cursul de Introducere în Educație Media, Generația 9
„E un curs util, de actualitate, din care înveți și teorie și practică, excepțional.”
– Profesoară de limba și literatura română care a studiat cursul de Introducere în Educație Media, Generația 9
Cum îi ajută conceptele de educație media pe profesori să își diversifice metodele de predare?
„Îmi vor oferi posibilitatea să asigur actului didactic nu doar o altă dinamică, dar și o altă perspectivă asupra înțelegerii textelor literare și nonliterare, apropiindu-i pe elevi de contexte reale.”
– Profesoară de limba și literatura română care a urmat cursul de Introducere în Educația Media, Generația 9
„Educația Media formează tinerilor competențe necesare și permite abordarea conținuturilor de limba și literatura română într-un mod atractiv.”
– Profesoară de limba și literatura română care a urmat cursul de Introducere în Educația Media, Generația 9
„Programul de Educație Media este exact ceea ce îmi lipsea pentru a aduce în actualitate și a da un strop de contemporaneitate textelor studiate.”
– Profesoară de limba și literatura română care a urmat cursul de Introducere în Educația Media, Generația 9
„Acest curs este esențial pentru a-ți face lecțiile relevante pentru elevii tăi și pentru a înțelege lumea în care trăim.”
– Profesoară de limba și literatura română care a urmat cursul de Introducere în Educația Media, Generația 9
Generația 9 de profesori a fost formată prin cursul „Introducere în educația media pentru profesori de limba și literatura română și discipline conexe din unitățile de învățământ liceal”, realizat de către Centrul pentru Jurnalism Independent (CJI), în cadrul proiectului „Educație media digitală pentru tinerii din România“, proiect finanțat de Fondation Botnar, coordonat de CJI și implementat în parteneriat cu Ashoka România, E-Civis, EDUMI, Funky Citizens și Grupul PONT. Cursul face parte din Programul de Educație Media al CJI. Cursul este, de asemenea, cofinanțat prin parteneriatul cu Romanian American Foundation și prin proiectul BROD (Bulgarian-Romanian Observatory of Digital Media).
Articolul O nouă generație de profesori care a parcurs cursul de Introducere în Educația Media apare prima dată în CJI.